Schliessen
Schliessen

Летните горещини и обгрижването: 10 съвета за безопасни грижи към възрастни хора

Горещите вълни са стресиращи за много хора и особено рискови за възрастните хора. Продължителните температури над 30 градуса могат да доведат до сериозни здравословни проблеми на хората над 65 години - в най-лошия случай дори до животозастрашаващ топлинен удар. Като болногледач Вие играете важна роля в предпазването на възрастните хора от последиците от летните горещини в часовете на полагане на грижи.

Също толкова важно е обаче да се грижите за себе си и за собственото си здраве. Ето някои важни аспекти, на които е хубаво да обръщате внимание, когато в големите летни горещини се грижите за някого в Германия:

  1. Следете прогнозата за времето: внимавайте за предупреждения за горещини и редовно проверявайте текущите температури и метеорологични условия. По този начин можете да планирате по-добре и да бъдете подготвени.
  2. Осигурете комфортна стайна температура: Погрижете се за подходящо охлаждане на стаята, в която се намира лицето, за което се полагат грижи. Използвайте вентилатори или климатик, за да поддържате комфортна температура. Предвидете начини за охлаждане, като например студени кърпи на челото и врата.
  3. Слънцезащитата е задължителна: когато сте навън, най-добре е да избягвате обедната жега и прекалено дългото пребиваване на пряко слънце. По принцип предпазвайте себе си и човека, за когото се грижите, от слънцето! Носенето на слънчеви очила и шапка на главата, които да предпазват очите и лицето от вредното ултравиолетово лъчение, е задължително.
  4. Осигуряване на адекватна хидратация: Уверете се, че лицето, за което се полагат грижи, пие редовно вода, за да поддържа хидратацията си (поне 2 литра на ден). Насърчавайте го да пие редовно, дори и да изпитва жажда. Разбира се, същото се отнася и за вас самите.
  5. Следете за признаци на топлинно изтощение или топлинен удар: бъдете нащрек и наблюдавайте лицето, за което се грижите, за симптоми като прекомерно изпотяване, замаяност, гадене, учестено сърцебиене или объркване. Ако подозирате топлинен удар, незабавно се обадете за медицинска помощ (112).
  6. Планирайте дейности в по-хладните сутрешни или вечерни часове, за да избегнете горещината през деня. Избягвайте физически натоварващи дейности и си набавете достатъчни промеждутъци от време за почивка.
  7. Използвайте свободни, дишащи дрехи: посъветвайте обгрижваното лице да носи леки и въздухопропускливи дрехи от естествени материали, за да се запази прохладата на тялото.
  8. Когато приготвяте храна, се стремете към леки и лесно смилаеми ястия, за да не натоварвате допълнително организма. Давайте предимство на пресните плодове и зеленчуци, ако индивидуалният план за хранене го позволява.
  9. Важно е Вие и семействата редовно да разговаряте с човека, за които се грижите и да му помагате да прилага тези съвети. Откритата комуникация е от ключово значение, за да се гарантира, че възрастните хора се чувстват комфортно и безопасно.
  10. Отделяйте време за почивка: осигурете си редовни почивки и търсете възможности да се разхладите и отпуснете.

Като следвате тези съвети и отговаряте на индивидуалните нужди на човека, за когото се грижите, можете да му помогнете да се чувства безопасно и комфортно. Не забравяйте обаче да се грижите и за собственото си здраве и да се предпазвате от последиците от горещините. В края на краищата можете да осигурите възможно най-добрите грижи само, ако самите Вие сте здрави и се грижите добре за себе си. Ако имате някакви въпроси, ние винаги ще се радваме да Ви помогнем!