Сътрудничеството с Хаусенгел ми дава сигурност
Зофия Махон, Любартов
Г-жа Зофия Махон работи преди това в сладкарница в родния си град Любартов. Днес тя помага на възрастни в Германия, като ги обгрижва в познатата им домашна среда. Историята й доказва, че всяка ситуация, която изглежда трудна, има своята хубава страна. Трябва само да се погледне по съответния начин.
Г-жа Зофия Махон от Любартов е градинар по професия. Преди да започне сътрудничеството й с Хаусенгел, работи седем години в една сладкарница. Макар че е доволна от работното си място, неочаквани съкращения я принуждават да започне работа в друг бранш. »Вече имах опит в грижите за възрастни, защото се грижих години наред за болната си баба. Мисля, че тази ситуация ми даде смелост. Знаех как трябва да говоря с баба и можех да й помагам. Това ми даде самоувереност и аз рискувах. Реших да стана социален асистент«, връща се г-жа Зофия към спомените си. Г-жа Зофия винаги е сърдечен човек, който разпръсква оптимистично настроение и заразява с позитивната си нагласа.
Г-жа Зофия не попада веднага на Хаусенгел. »Отначало работих 8 месеца в друга полска фирма. Грижех се за мил господин в много напреднала възраст. Здравословното му състояние беше лошо. Семейството му ме покани отново, но за съжаление, възрастният човек почина междувременно.« Макар че г-жа Зофия върши работата си много ангажирано, тя не остава много доволна от полската агенция. Получава нищожно възнаграждение в сравнение с обема работа и всеотдайността си. Моментът е идеален да промени нещо.
Първи стъпки под крилете на ангела
»Един ден моя приятелка ми се обади и ми разказа за статия за Хаусенгел, която беше прочела в списание. Тя знаеше, че работя в този сектор и искаше да сподели с мен. Не беше рекламна обява, а статия за дейността на Хаусенгел«. Двете дами са толкова любопитни, че търсят в интернет телефон за връзка и се обаждат в Хаусенгел. »Първият телефонен разговор беше много приятен. Нямаше стрес. Една консултантка ми обясни достъпно правилата за сътрудничество с фирмата. Така започна моето сътрудничество с Хаусенгел, което продължава и до днес и от което съм безкрайно доволна.«
Г-жа Зофия поема първата си поръчка в сътрудничество с Хаусенгел през декември 2016 г. Тя си спомня много добре тази поръчка. »Много се страхувах. При всяко ново начало и при всяко пътуване до ново място се надига страх, пораждан от неизвестното. Това е естествено чувство.« След като пристига, стана ясно веднага, че всички тревоги и страхове са били ненужни, защото новият социален асистент получава подкрепа от всички страни. Тя наистина се чувства изцяло обгрижена. Първата среща с ново семейство протича в много приятелска атмосфера. »Посрещането беше много симпатично. Всички членове на семейството ми се усмихваха. Предишният асистент, когото трябваше да сменя, ме въведе в работата, показа ми всичко, което беше необходимо за нея. Семейството беше изключително мило и любезно. Също и лицето, нуждаещо се от грижи, беше най-милият, най-спокойният и най-уравновесен човек. Пазя добри спомени, свързани с него.« Навлизането в новата среда е улеснено от широката подкрепа, която г-жа Зофия получава както от семейството, така и от предишния социален асистент и служителите на Хаусенгел.
Удовлетвореност от оказаната помощ
Следващи поръчки идват без усилие. Личната й консултантка й избира само поръчки, отговарящи на очакванията на г-жа Зофия, и й предлага най-добрите оферти. Решението за поемане на една поръчка винаги се взема само от социалния асистент. Всяка нова поръчка носи нещо специално и г-жа Зофия усвоява нови умения. Това я обогатява не само финансово, а и разширява опита й. Г-жа Зофия смята, че всеки притежава черти на характера, които са полезни за обгрижването. »В тази работа търпението, позитивната нагласа и веселият нрав са изключително важни«, изброява г-жа Зофия на един дъх и добавя способност за организиране на работата, съвестност и здрав човешки разум към този списък. Последното е и нейното средство срещу трудни ситуации, които възникват понякога в работата на социалния асистент. »В тази работа носим отговорност за здравето и живота на друг човек. Отговорността е огромна. Не всяка трудна ситуация е толкова страшна. Трябва да виждаме добрата страна във всяка ситуация.«
През почивките си отдъхва и има време само за себе си. »През планираното от мен отсъствие се разхождах, карах колело, възхищавах се на архитектурата и прекрасната природа. Влюбих се в живописните околности на Фелзберг, близо до Касел. Освен това стаята ми имаше удивителна гледка към близка планина, на чийто връх се издигаше средновековен замък. Като в приказка! Сърцето ми остана там. Излетите ми доставяха огромно удоволствие! Чувствах се изпълнена с енергия, отпочинала и позитивно настроена, което се проявяваше в работата ми и в живота ми като цяло.«
Често обгрижваните лица и семействата им устройват изненадващо сбогуване с г-жа Зофия. »След няколко седмици, прекарани заедно, хората свикват един с друг и се сближават. Често сбогуванията са емоционални и се просълзяваме, сякаш се сбогуваме с роднини, а не с чужди хора. Връзките ми със семействата и обгрижваните лица са сърдечни. Винаги се стремя в началото да опозная членовете на семейството и техните навици и изисквания. Това е много важно, за да мога да изградя добри отношения. Двете страни трябва първо да се отпуснат една пред друга. Ако двете страни се разбират добре, се поражда сърдечна връзка, която почива на взаимно уважение и разбирателство.«
Г-жа Зофия подчертава колко високо ценят в Германия полските социални асистенти. Сътрудничеството с тях е хвалено и търсено. С какво се отличават полските социални асистенти? »Полските социални асистенти са чувствителни, сърдечни, честни, мили и отзивчиви. Могат да водят домакинство и да се грижат добре за нуждаещия се човек«, казва г-жа Зофия с пълна убеденост.
Домашните ангели са обгрижвани изцяло
Г-жа Зофия работи с Хаусенгел във франчайз система и е самостоятелен предприемач в Германия. »Когато научих и разбрах как изглежда моделът за сътрудничество, избрах дейност по занятие, защото за мен беше най-изгодно. Изобщо не се страхувах, защото знаех, че Хаусенгел урежда всичко с инстанциите. Фирмата поема всички формалности. Не трябва да се тревожа и нямам проблеми с това. Радвам се, че мога да си сътруднича с Хаусенгел, защото фирмата се грижи за всички формалности и ми дава голяма сигурност в Германия.«
Всеки социален асистент има личен консултант, също и г-жа Зофия. »Консултантката ми изпраща всички информации за поръчките ясно и разбираемо, за да няма неприятни изненади на мястото на поръчката.« Подробна и точна информация за съдържанието на поръчката и здравословното състояние на обгрижваното лице са решаващи за г-жа Зофия и другите социални асистенти при избора на поръчка и намаляват риска от изненада на мястото. В тази сфера Хаусенгел осигурява точност на най-високо ниво, защото служители на Хаусенгел проверяват условията на място. Г-жа Зофия е доволна и от бързите реакции и помощта от Хаусенгел, ако съобщи за спечен случай при изпълняване на поръчка.
Г-жа Зофия цени сътрудничеството с Хаусенгел, защото както самата тя казва, това е почтена, честна, сигурна и любезна агенция. Досега не е срещнала проблеми в сътрудничеството, защото благодарение на достатъчната организация всичко протича безупречно. »Освен това харесвам името, което в превод означава домашен ангел. Това е много важно за мен«, добавя тя.
Г-жа Зофия дава добър съвет на всички социални асистенти – да започват всеки ден с усмивка и позитивна нагласа. Тогава всичко върви добре. Важно е и да срещат подходящите хора. На кого препоръчва Хаусенгел? »Препоръчвам Хаусенгел не само на приятелите си, а на всички, които искат да работят като социални асистенти. Защо? Това е надеждна фирма и всички, които работят с Хаусенгел, се чувстват изцяло обгрижвани. Това ми дава сигурност.«