<
Schliessen
Schliessen

Работа или призвание

Kalinka Popova

Казвам се Калинка Попова и от скоро съм партньор на Хаусенгел. Радвам се, че направих този избор, защото срещнах всеотдайност и личен ангажимент от служителите на Хаусенгел, търпение и старание в намирането на най-подходящия за мен случай.

Дейността на социалният асистент е трудна и напрегната, понякога и недооценена, но винаги удовлетворяваща!

Денят със сигурност не започва по стандартния начин - отиваш на работа и вършиш рутинно поставените ти задачи. Като болногледач в домашни условия, влизам в много и различни семейства, попадам в много различни условия и ситуации, съпреживявам техните радостите и болките. Старая се да съм подкрепата, от която семействата имат нужда в обгрижването на техния специален роднина. 

Някои от тях са отчаяни, други са мобилизирали всички сили, за да преодолеят поредното житейско предизвикателство. В такъв момент се опитвам да им бъда довереница и опората, от която се нуждаят. Те трябва просто да вярват, да обичат и с наша помощ да не се отказват да се борят за добруването на своя роднина.

Сегашният ми пациент е диабетик с деменция и високо кръвно налягане. Най-трудният период е в началото, докато се изгради доверие между пациента и мен. Въоръжавам се с търпение и ден след ден нещата се подреждат. При моят пациент , заради диабета е важно храната да бъде балансирана, съобразена с болеста. Трябва да внимавам с плодовете, бисквитките за следобедното кафе и продуктите, които използвам в готвенето. Заради деменцията, той често забравя, че вече е ял и ме пита кога ще се храним. Затова реших да оставям за известно време празната чиния и чашата от кафе на масата пред него, за да му показва, че вече е ял. Търся простички решения, които да са в помощ и за двама ни. С търпение и разбиране изграждам доверие между нас, така че пациента да ме попита, а сега на къде да вървим, какво ще правим. Вечер когато той вече е в леглото, обгрижен и доволен, идва ред и на моята почивка и удовлетворение след един успешен ден. 

Всеки ежедневен успех, всяка малка победа, всяко адекватно приложимо решение за обгрижвания и неговото семейство, са повод за усмивка на удовлетворение.

Благодарна съм на екипът на Хаусенгел. Доста ги затруднявам докато ми намерят подходящ адрес, защото дъщеря ми живее в Дюселдорф и аз, като всяка майка искам да съм наблизо до детето си. Последният адрес е само на 27 км.  и за Великден дъщеря ми ме посети в моята почивка. Щастлива съм. 

За момичетата в офиса на Хаусенгел това не е лесно, тъй като трябва да стиковат и двете страни.Трябва да напаснат изискванията на семействата, нуждите на обгрижвания и моите желания и възможности, както и близостта до дъщеря ми.

Справят се, винаги се обаждат и питат как съм . Вниманието е много важно за нас болногледачите, дава ни сигурност, а при нужда – кураж и опора. 

Желая им здраве, късмет и търпение.

Изненада в градината

Марцена Шулц
Oщe като дете имах доста позитивни асоциации с Германия. Тогава много хора получаваха пакети от Запада. Винаги съм си мечтала за такива пакети и съм съжалявалa, че нямам семейство в чужбина, което може да ми изпрати такива подаръци. Вече като възрастна, в продължение на няколко години, работих като сервитьорка. В работата си често сe срещах с немци, които обикновено бяха много мили и приятни хора. Тези срещи засилиха моята любов към Германия и Западът. Мечтаех да работя като рецепционисткa, но това изискваше добри познания по немски език. Бях сигурна, че един престой в Германия ще бъде най-доброто решение, за да мога да подобря моят немски.

Сътрудничеството с Хаусенгел ми дава сигурност

Зофия Махон, Любартов
Г-жа Зофия Махон работи преди това в сладкарница в родния си град Любартов. Днес тя помага на възрастни в Германия, като ги обгрижва в познатата им домашна среда. Историята й доказва, че всяка ситуация, която изглежда трудна, има своята хубава страна. Трябва само да се погледне по съответния начин.

Г-жа Зофия Махон от Любартов е градинар по професия. Преди да започне сътрудничеството й с „Хаусенгел“, работи седем години в една сладкарница. Макар че е доволна от работното си място, неочаквани съкращения я принуждават да започне работа в друг бранш. „Вече имах опит в грижите за възрастни, защото се грижих години наред за болната си баба. Мисля, че тази ситуация ми даде смелост. Знаех как трябва да говоря с баба и можех да й помагам. Това ми даде самоувереност и аз рискувах. Реших да стана социален асистент“, връща се г-жа Зофия към спомените си. Г-жа Зофия винаги е сърдечен човек, който разпръсква оптимистично настроение и заразява с позитивната си нагласа.

Сътрудничеството с Хаусенгел ми дава чувство за стабилност

Дорота Колбух, домашен ангел
Г-жа Дорота Колбух е приемала различни предизвикателства в професионалната си кариера. Много години работи в банка, където заема високи постове. След това решава да изпробва собствените си сили и започва дейност по занятие в Полша. Един ден попада в интернет на информация за Хаусенгел. Нашата фирма буди доверие и макар че г-жа Колбух още не говори немски по това време, тя решава да поеме поръчка за обгрижване в Германия. За г-жа Дорота няма граници, тя е много открита, както самата тя казва: »Винаги се настройвам позитивно, обичам хората и работата с тях. Когато приех първата поръчка, не знаех немски, но въпреки това не се притеснявах«. Оттогава г-жа Дорота помага на възрастни хора да преживеят добре златната есен на живота си. Тя разказва пред нас как изглежда денят на социалния асистент в Германия.